18:54 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل اندروید

بدافزارها مهمان گوشی‌های هوشمند
پایگاه خبری راد: به گفته‌ی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات، درصد عمده‌ی بدافزارهایی که در گوشی‌های هوشمند است، به واسطه‌ی دانلود فایل‌های آلوده از کانال‌های ناامن و نامطمئن وارد گوشی‌ها شده و علاوه بر اطلاع‌رسانی و آگاه کردن کاربران، هوشیاری آن‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند کدامند؟
پایگاه خبری راد: سه شرکت اپل، سامسونگ و ایمو موفق شده‌اند در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی عنوان پرفروش‌ترین برندهای ساعت هوشمند را به خود اختصاص دهند.
همکاری با کره‌شمالی، فاتحه هواوی را می‌خواند!
پایگاه خبری راد: به تازگی اسناد و مدارک فاش شده اتهام جدیدی علیه هواوی را برملا می‌کند و آن نیز همکاری با دولت کره شمالی برای توسعه شبکه‌های مخابراتی ۳G بوده است.
گوشی شما اندروید ۹ را دریافت می‌کند؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند به انتشار و ارائه نسخه سیستم عامل اندروید ۹ برای برخی از جدیدترین مدل‌های عرضه شده خود اقدام کرده‌اند.
پاسخ وزیر ارتباطات به شائبه‌ها درباره سیستم عامل بومی
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل بومی و نصب آن روی گوشی‌های داخلی، به سوالاتی که در این زمینه برای کاربران ایجاد شده بود، پاسخ داده است.
سهم محصولات مختلف در درآمدزایی غول‌های تکنولوژی
پایگاه خبری راد: محصولات و سرویس‌های مختلفی از سوی بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی ارائه می‌شود که هر کدام با استقبال متفاوتی در جهان روبه رو می‌شوند و بدین ترتیب میزان درآمدزایی آنها نیز متفاوت خواهد بود.
آمریکا هواوی را قلع و قمع می‌کند؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که دولت آمریکا تصمیم گرفته تمام زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی این کشور را از تجهیزات چینی شرکت هواوی بی نیاز کند.
سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۶۰ درصد سریعتر از اندروید!
پایگاه خبری راد: شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل پس از تست و آزمایش سیستم عامل اختصاصی هواوی مدعی شدند که سرعت آن ۶۰ درصد بیشتر از سیستم عامل اندروید است.
بهترین اپلیکیشن‌های عکاسی در گوشی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: با اینکه تمامی گوشی‌های هوشمند خود به اپلیکیشن دوربین مجهز شده اند، اما بسیاری از کاربران علاقمندند که از اپلیکیشن‌های بهتر و پیشرفته‌تری برای عکاسی استفاده کنند.
کاربران گوشی‌های هواوی از واتس‌اپ و اینستاگرام محروم می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: برخی کارشناسان معتقدند با توجه به تداوم تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، از این پس گوشی‌های هوشمند این برند چینی اپلیکیشن‌های فیس بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را به صورت پیش‌فرض نخواهند داشت.
آیا انتظارات برآورده شد؟
پایگاه خبری راد: با وجود مشکلات کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی برای دانلود و نصب پیام‌رسان‌های خارجی - از فیلترینگ گرفته تا حذف نسخه‌های فارسی از مارکت‌های خارجی - آمارها نشان می‌دهند که مجموع کاربران پیام‌رسان‌های داخلی هنوز به آن میزان قابل توجه نرسیده است.
نگه داشتن شغل مهمتر از ایجاد آن است
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار حفظ و نگهداشتن اشتغال را مهمتر از ایجاد آن دانسته و می‌گوید: ردیف درآمدهای نفتی در بودجه‌های سالانه باید به سمت تولید و اشتغال برود.
سرنوشت قطعه‌سازان هواوی باوجود تحریم‌های تجاری آمریکا
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند از آنجایی که هواوی بزرگترین غول تکنولوژی در چین است، احتمالاً از خطر فروپاشی و ورشکستگی محفوظ است اما در میان تحریم‌های تجاری آمریکا، بسیاری از تأمین کنندگان چینی قطعات آن از بین خواهند رفت.
خط تولید گوشی‌های هواوی متوقف شد
پایگاه خبری راد: خبرها حاکیست که هواوی تحت تاثیر کاهش تقاضای بازار و مواجهه با تحریم‌های تجاری آمریکا خط تولید گوشی‌های هوشمند این برند را متوقف کرده است.
نحوه سوءاستفاده از واتس‌اپ برای نصب جاسوس‌افزار
پایگاه خبری راد: اخیرا جاسوس‌افزاری از طریق نقص در واتس‌اپ شناسایی شد که می‌تواند مکالمات را ضبط کند، پیام‌های خصوصی را به سرقت ببرد، عکس‌ها را پاک و داده‌های موقعیت مکانی را جمع‌آوری کند. البته این آسیب‌پذیری در حال حاضر برطرف شده و برای جلوگیری از آن کاربران باید آخرین نسخه واتس‌اپ را دانلود کنند.